A "The Copyist" című, fénymásolóval készült rövidfilm előzetese
Gyártó: Mimicry Motions; Rendező: Kőszegi Tamás; Vágó / 1stAD: Földeák Laura; Főszereplők: Valu Rebeka, Simon Attila; Zenét szerezte: Markos Levente




Mese arról a napról, amikor a vihar istennője elvesztette szélkavaró szárnyas cipőjét és villámgerjesztő orrszarvúját.

XVIII. Faludi Nemzetközi Filmszemle – Animációs kategória Fődíja / Main Prize for Best Animation
61. Magyar Független Filmszemle - Legjobb animációs film díja
3. Totál Plán Független Film Fesztivál - 1. díj
22. Országos Diákfilmszemle - Legjobb látvány
9. Országos BIG Filmfesztivál, 2015 – 3. díj
Pannonfíling Országos Mozgóképes Találkozó - Pannonlove Különdíj



Kumpék és Kőszegiék látszólag két teljesen átlagos család. Kőszegiék nap mint nap megküzdenek a háztartási hulladék seregeivel, Kumpéknak azonban ez láthatóan nem okoz gondot. De vajon mi lehet a titok nyitja?
Rövid kisfilm a kukac-komposztálásról.




ALKALMAZOTT MŰVÉSZETI VÁLOGATÁS EGYETEM UTÁNRÓL




A Glasgow-i "The Room" számára 5 reklámfilmet is rendeztem, az "Identity Room" ebből a kedvencem. Érdekessége, hogy a skót megrendelő számára kizárólag internetes kapcsolattartás eredményeként jött létre a trailer stílusú reklám, mely úgy mutatja be a szabadulószobát, hogy készítésekor az még egyáltalán nem volt kész. Így filmünkben első sorban az érzelmi hatásokra helyeztük a hangsúlyt, mintsem a tényleges tárgyakra, vagy helyszínekre.


Vírusvideó a Naturalmax béltisztító termékcsalád számára, mely egy hét alatt facebookon 350 ezer nézőt ért el. A film messze túlmutatott végül önmagán, egy 11 ezres, aktív facebook rajongói tábort kiépítve maga köré, a videót pedig két új, szintén virális nézettségű epizód követte.
Gyártó: VideóGyár; Rendező: Kőszegi Tamás, Rideg Gábor, Animáció: Mimicry



Dramatizált reklámfilm a Laser Corner számára, nagy mennyiségű greenbox technológiával és digitális trükkel. A filmben felváltva használunk stúdió- és kültéri felvételeket, ezek összehangolása, illetve a rengeteg pirotechnikai vizuális effekt elkészítése volt a fő feladatom.
Gyártó: Unlimited Pictures; Rendező: Bán István; Animáció, VFX, Hangkeverés: Mimicry Motions




A "Laser Corner" nevű, lasertag pályákat üzemeltető cégnek az Unlimited Pictures készített oktatófilmet, melyben én az animációért feleltem. Az eredetileg egyszerű felvételekből álló reklám új mélységet kapott a plusz vizuális elemekkel. 




A Publikum című kulturális magazin számára készített főcím concept art. Később új verzióra cseréltük. A kultúrát lokális keretek között értelmezi, minden, a szpotban megjelenő képi anyag Hódmezővásárhelyről származik. Ottani festők képei, ott írt vers, vásárhelyi házak homlokzata és szobrok jelennek meg ebben a főcímben.


A Buksi című főcím a Vásárhelyi Televízió állatos műsorát keretezi, főszerepben családunk kutyájával, Puszedlivel. A főcím megalkotásánál első sorban a könnyed hangulat és az aranyos felvételek dominálnak, mintsem az összetett képi világ, vagy az animáció. Ezt támasztja alá a szerzett zene is. 


A Híradó a televízió egyik legfontosabb, reprezentatív műsora. Ezt igyekeztünk tükrözni a főcímben is, amit készítettünk hozzá. Vásárhely főterének vizuális elemei jelennek meg animációs köntösben, és még a híres, már leszerelt nagyharang is újra megkondul.


Az Időjárás-jelentés a konvencionálisabb szpotjaink közé tartozik. Különlegessége, hogy aszerint változik, amilyen idő a város felett éppen van. Ennek megfelelően készíettünk belőle több változatot is, ez a napfényes időt jelző szignál.


A Képes Sort főcíme a magyar dicsőséget idézi meg híres magyar sportolók, sport személyiségek megjelenítésével. Érintőlegesen megjelennek benne lokális elemek is, de elsősorban általános nemzeti büszkeségeinkre mutat rá.


A Vásárhelyi Magazin főcíme ismét a játékosabb, könnyedebb főcímek csoportját gazdagítja. Vásárhelyi szobrok, épületek jelennek meg benne, miközben a háttér kreatívját a város címere adja.


 

Kovács Gáborral 2013-ra már összeszokott csapatot alkottunk, így jött létre a film, melyet a Mária-fegyverrel párban forgattunk a Tarandus kiadó számára. A filmet Gábor rendezte, és én operatőröltem. Érdekesség, hogy valódi archív szuper 8-as felvételek vannak benne, melyeket régen amatőrök készítettek, ám azóta mindenki megfeledkezett róluk. Itt láthatóak először.

 



ALKALMAZOTT MŰVÉSZET MESTERSZAK ALATT


A zLabor Kommunikációs Megoldások színeiben készült, legnagyobb szabású reklámszpotunk, amit Kovárczi Béla Andrással és Bene Bálinttal készítettünk a Magvető kiadó számára. A filmet Béla rendezte, és én voltam az operatőr / animátor / vágó. A szpot műfaka könyvtrailer, vagy könyvfilm, ami egy elég nehezen definiálható médium: a Levelek az Árnyékvilágból leginkább egy filmtrailerre hasonlít, aminek a végén történetesen egy könyv jön elő. Ebben a filmben használtam először steadycamet, az EEMOV Sobercam Hawk XT típusát, noha a végleges trailerbe csupán egyetlen snitt került be belőle.


Kovács Gábor régóta tevékenykedett már Szegeden amikor megismertem, az ő kérésére fogtunk bele közösen a színház legújabb reklámfilmjének elkészítésébe. A filmet Gábor rendezte, én voltam az operatőr / animátor. A film fő szálát egyetlen megszakítás nélküli snitt adja, amiben a főszereplő három színdarab világát járja be. Ezt az összefüggő, töretlen mesevilágot volt a legnehezebb visszaadni animáció segítségével, amit a gazdag zörejvilág egészít ki.


 

2012-ben rendeztem a D1 televízió számára a Kultúrcsata Café című kulturális beszélgetős műsort. Teljes animációs design is készült, wishekkel, feliratokkal, végefőcímmel. Túl bonyolult animációra nem volt keret, ezért mindent a papírlap-tematikára építettem fel, így ugyanis a forma és a tartalom egységet képesek teremteni.


 



A Virrasztók együttes számára Memento Mori! címen készítettünk videoklip trilógiát. A három film egyetlen hosszú történetet mond el a halálról.  Személyes kedvencem a középső dal, a lírikus Én időm, mely a testi elmúlásról, a lélek elszakadásáról, és a rothadásról szól: az enyészetet különböző vizuális trükkökkel igyekeztem tapinthatóvá tenni, ilyen például a klip végén, a gitárszóló alatt látható jelenetsor.




Az első klip, a Halálmadár kegyetlen bíbor színvilágával a halál eljövetelét beharangozó durva, kemény ének. Ahogy a madár lecsap, úgy tűnik el fokozatosan a zenekar is a háttérből, az énekest hagyva utoljára a sorban. A klip sajátos jellemzője, hogy borzasztó sötét: soha ennyit nem kísérleteztem még a fény teljes hiányával, mint itt. A kietlen, megfoghatatlan világot egy átfogó, állandó plántalanság is bemutatja, amit a steadycam folyamatos intenzív használata okoz.





Négy, egymástól teljesen különböző könyvet bemutatni egy szpoton belül nem egyszerű, ezért is nem lett végül hagyományos története a Tarr Bernadettel közösen készített Gyerekkönyvek a Magvetőtől könyvtrailernek. A film forgatott része egyszerűen és gyorsan elkészült, a vizuális élményt azonban animációk teszik teljessé. Ezek ráadásul összetett felületeken, ide-oda hajló papírlapokon jelennek meg, ami nem könnyítette meg a dolgunkat. A filmet Bernadett rendezte, én voltam az operatőr, animátor.

 


ALAPSZAKOS FILMEK vÁLOGATÁSA

 

A filmet 2009 őszén készítettem, körülbelül 2 hétig tartott a forgatás. Mivel odakint végig ömlött az eső, meg a külső körülmények egyébként sem kedveznek nagyon a stop-motion-nek, a szobámban, két leszerelt szekrényajtón építettem fel a díszletet, ahová buzgón hordtam a földet és a leveleket. A hangokat kivétel nélkül én adtam ki, utólag gyorsítva, illetve lassítva őket.


A film egyetemi feladatra készült, ahol a bibliai hét főbűn közül kellett egyről filmet rendezni. A filmnek érdekessége, hogy végig azzal a kamerával forog, ami szerepel benne, éppen ezért például a kertben fekvős jelenetnél egy hatalmas tükröt kellett a földbe ásni elé.


A Rád hangolva Kovárczi Béla Andrással közösen készült az egyetemi televízió számára. Rádiós gyakorlatunk során mindkettőnket megfogott a stúdió, és a benne dolgozó fiatalok varázsa, ezért döntöttünk úgy, hogy forgatunk róluk. Azonban elsősorban mégis kísérleti film: igyekeztük a televíziós dokumentumfilm eszközeit filmnyelvi tudásunkkal ötvözni.


A Béla bá különleges helyet foglal el eddigi filmjeim között, ugyanis miközben egyike a legsikerültebb dokumentumfilmjeimnek, gyakorlatilag minden igaz rá, amiket máskor elkerülni szoktam. Végig beszélnek benne, a kamera nem épp a legügyesebb plánokat fogja, és jump-cuttal van vágva. Azonban a mű tipikus esete annak, amikor a tartalom képes átemelkedni a formán.

 


A Masina nóta a MEDIAWAVE egyik alkotótáborában készült. Dokumentum-téma után kutatva ismerkedtem meg Trestyén Lászlóval, akinek Európa-szerte különleges gépgyűjteménye van. A traktor tetején olyan döbbenetes szituáció bontakozott ki, amit nem lehetett figyelmen kívül hagyni.



KÖZÉPISKOLÁS FILMEK vÁLOGATÁSA
 

 

A Caligari középiskolás éveim egyik záróakkordja volt, 2006 őszétől 2007 januárjáig készült a Mozgókép és média OKTV-re, amit vég A film végül a döntőbe juttatott, ahol sikerült nyernem is. Sajnos, mivel csupán jelenetek kupaca, önálló művészi értéke alacsonyabb, mint azt a belefektetett munkától elvárnánk.

 

A Vizit középiskolás munkásságom legkomolyabb produkciója, ahol igyekeztem immár valódi, a szubtextusra kihegyezett forgatókönyvet írni, miközben a filmnyelvre ügyelve alakítottuk a képi világot és a színészi játékra is nagy hangsúlyt fektettünk. 

 


A Pszichotikus Ostrom volt életem első olyan filmje, ami iskolai órára készült, tehát önmagam szórakoztatásánál messzebb mutató célja is volt. A kisfilm egy szürreális, vicces helyzetet mutat be.